Husqvarna Experience Center

På rekordtid har Husqvarnas Brand Experience Center gått från idé till verklighet. Centret visar vilket modernt och högteknologiskt företag Husqvarna är och kommer fungera som en flexibel plattform för konferenser, utbildningar, möten och event.

Modern inredning, gjutna golv och den senaste digitala tekniken blandas med gräs, skog och mossa. I lobbyn placerades en stor blickfångare i form av en videovägg. Beroende på tillfälle kan videoväggen användas för att visa välkomstmeddelande, inspirerande film eller livestreamad data. som t.ex. aktiekurs, och antal sålda enheter.

I centret presenteras Husqvarnas olika affärsområden och dess historia. Centrets alla tekniska lösningar så som ljud, ljus och bild kan enkelt styras på distans via en kontrollpanel på mobilen eller via skärmar i centret. Varje område har vi ett bord med två stycken infällda 55 tums touchskärmar där besökaren själv kan utforska området.

Bakom det interaktiva bordet kör en automower runt på en minst sagt kuperad gräsmatta. På väggen bakom bordet projeceras film på en 12 meter bred yta. Längst in i lokalen finns en scen med en stor videovägg för storslagna presentationer.

Mitt i lokalen finns två inglasade mötesrum med presentationsskärmar på den gräsbeklädda väggen. Sista området, Heritage, presenterar Husqvarnas historia genom en film som projeceras på väggen. På bordet finns några av Husqvarnas produkter genom tiderna.

Beskrivning: Showroom
Uppdrag: Byggation
Kund: Husqvarna
År: 2019

Vill du veta mer: 
info@massbolaget.se

No items found